حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی!
سرخط خبرها

امیدواری رئیس سازمان خصوصی‌سازی به عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس در فرابورس

  • کد خبر: ۹۴۰۳۴
  • ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
امیدواری رئیس سازمان خصوصی‌سازی به عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس در فرابورس
بررسی واگذاری عرضه سهام سرخابی‌ها از مدت‌ها قبل مورد‌توجه مسئولان بود و بار‌ها سهام این ۲ باشگاه در یک‌قدمی عرضه در بورس قرار گرفته بود، اما هر بار عرضه آن تحت‌تأثیر برخی اتفاقات پیش‌بینی‌نشده با تأخیر همراه شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بررسی واگذاری عرضه سهام سرخابی‌ها از مدت‌ها قبل مورد‌توجه مسئولان بود و بار‌ها سهام این ۲ باشگاه در یک‌قدمی عرضه در بورس قرار گرفته بود، اما هر بار عرضه آن تحت‌تأثیر برخی اتفاقات پیش‌بینی‌نشده با تأخیر همراه شد. اکنون بعد از مدت‌ها تلاش مسئولان، زمزمه‌هایی از‌سوی رئیس سازمان خصوصی‌سازی برای عرضه حتمی سهام سرخابی‌ها در بازار سرمایه مطرح شد و فعالان بازار سرمایه را آماده حضور این ۲ باشگاه بزرگ در بازار کرده است.

تا سال گذشته مسئولان حاضر در سازمان خصوصی‌سازی درباره عرضه سهام سرخابی‌ها اعلام می‌کردند: همه سعی ما این است تا هر‌چه‌زودتر سهام پرسپولیس در فرابورس پذیرش شود، زیرا کار‌های اصلی آن انجام شده و باقی کار‌ها سخت نیستند که بخواهد عرضه را با تأخیر زیادی مواجه کنند.

به‌دنبال پیگیری‌های انجام‌شده درباره علت تأخیر این عرضه بزرگ در بازار سرمایه و نیز تفکیک عرضه آن‌ها، مشکل اساسی بر سر سال مالی این ۲ باشگاه اعلام شد و چنین‌مسئله‌ای مطرح شده بود که سال مالی پرسپولیس ۳۱‌خرداد و برای استقلال ۳۱‌تیر است؛ بنابراین صورت‌های مالی شش‌ماهه برای پرسپولیس ۳۰‌آذر و برای استقلال ۳۰‌دی است و به‌همین‌دلیل آماده‌سازی صورت‌های مالی توسط باشگاه استقلال کمی زمان‌بر است. با توجه به مطرح‌شدن چنین‌صحبت‌هایی از‌سوی سازمان خصوصی‌سازی و نیز اعلام اینکه فعالیت‌های باشگاه پرسپولیس به‌خوبی در حال انجام است، اما همچنان وعده عرضه این سهام در بورس محقق نشده است و سهام‌داران را چشم‌انتظار عرضه سهام این ۲ باشگاه قرار داده است.

استقلال و پرسپولیس از بهمن در فرابورس عرضه می‌شوند

رئیس سازمان خصوصی‌سازی به عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس در بورس اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا برای انجام عرضه اولیه، صورت‌های مالی ۲ باشگاه در اختیار مسئولان قرار بگیرد. اکنون صورت مالی باشگاه استقلال ارائه شده است و فقط در انتظار اقدامات مربوط به باشگاه پرسپولیس هستیم.

‌حسین قربان‌زاده دیروز در مصاحبه‌ای با اشاره به آخرین جزئیات عرضه اولیه سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس، افزود: عرضه اولیه سهام ۲ باشگاه که از مدت‌ها قبل در حال پیگیری است، حداکثر تا بهمن انجام می‌شود. وی اظهار کرد: برای عرضه اولیه سهام این ۲ باشگاه برخی برنامه‌های پیشنهادی را در دستور‌کار داریم که در‌این‌زمینه جلساتی را به‌صورت روزانه با باشگاه‌ها برگزار می‌کنیم و پیشنهاد‌های لازم ارائه می‌شود تا عرضه اولیه آن‌ها انجام گیرد.

قربان‌زاده در ادامه گفت: در تلاش هستیم تا صورت‌های مالی این ۲ باشگاه تا تاریخ ۱۵‌دی در اختیار مسئولان قرار بگیرد تا بتوانیم هر‌چه‌زودتر عرضه این ۲ باشگاه را به مرحله اجرا برسانیم. رئیس سازمان خصوصی‌سازی اظهار کرد: اکنون صورت مالی باشگاه استقلال ارائه شده است و فقط در انتظار صورت مالی باشگاه پرسپولیس هستیم. وی تأکید کرد: در صورت ارائه صورت مالی ۲ باشگاه، مسائل مربوط به صورت‌های مالی آن‌ها هر چه‌سریع‌تر بررسی می‌شود و بعد از آن باقی اقدامات مربوط به عرضه اولیه را انجام خواهیم داد.

قربان‌زاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چندین سال است وعده عرضه اولیه این ۲ باشگاه داده شده، اما تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است، آیا عرضه اولیه سهام این ۲ باشگاه در بهمن قطعی است یا خیر، ابراز‌امیدواری کرد این‌بار و با توجه به پیگیری‌های جدی که در حال انجام است، عرضه اولیه سهام این ۲ باشگاه به مرحله اجرا برسد و ما تلاش خود را برای اجرای حتمی عرضه اولیه در پیش گرفته‌ایم. وی در پایان گفت: امیدواریم این عرضه اولیه در بهمن‌ماه انجام و سهام ۲ باشگاه در فرابورس عرضه شود. اگر این اتفاق تا آن زمان عملی نشود، در ادامه شاید وقفه چند‌ماهه‌ای را برای این اتفاق شاهد باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->